Over ons
HKZ-Certificering.
HK Zorg is HKZ-gecertificeerd. De afkorting HKZ staat voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector. De certificering is uitgevoerd door DEKRA, één van de grootste test- en certificatie-instellingen ter wereld. DEKRA heeft uitgebreide expertise in het auditen en certificeren van managementsystemen op het gebied van kwaliteit, veiligheid, duurzaamheid en informatiebeveiliging. Klik hier voor meer informatie over het HKZ-certificaat.
Informatiebeveiliging.
Naast de HKZ-certificering is HK Zorg ook gecertificeerd voor ISO27001. De internationale norm ISO 27001 vormt een eisenkader voor managementsystemen voor informatiebeveiliging (Information Security Management System - ISMS). Deze certificering is uitgevoerd door KIWA, zij zijn tevens één van de grootste certificatie-instellingen ter wereld. Klik hier voor meer informatie over het ISO27001-certificaat.
Compliment of aanmerking?
Wij horen graag van u waar u wat uw ervaringen zijn met HK Zorg. Bent u ergens tevreden over, of juist niet? Wij zijn blij met tips om onze zorg te verbeteren. U kunt uw ervaringen of tips mailen naar info@hk-zorg.nl. Wij nemen contact met u op en proberen met u tot een goede oplossing te komen.
Leveringsvoorwaarden
HK Zorg maakt gebruik van de algemene leveringsvoorwaarden van GGZ Nederland. Daarnaast gelden nog enkele specifieke leveringsvoorwaarden van HK Zorg. Zie hiervoor de specifieke voorwaarden HK Zorg.
Kwaliteitsstatuut.
In het kwaliteitsstatuut staat hoe HK Zorg de zorg aan haar cliënten heeft georganiseerd. Het hele proces van verwijzing, aanmelding, intake, diagnostiek, behandeling, afsluiting en nazorg wordt erin beschreven. Ook staat erin wie verantwoordelijk is voor de behandeling en hoe de klachtenafhandeling is geregeld. Bekijk hier ons kwaliteitsstatuut.
Cliënttevredenheid
Om de kwaliteit van onze zorgverlening en de behandeleffectiviteit te meten wordt jaarlijks een cliënttevredenheidsonderzoek gedaan. Dit doen we met behulp van de GGZ Jeugdthermometer (kind, jeugdige en ouders) en de CQI vragenlijst (18+).
In 2023 hebben we een 8,1 gemiddeld gescoord. Onze cliënten zijn het meest tevreden over het thema ‘hulpverlener'. Enkele scores:
-
Nam uw behandelaar u serieus? (score 100% volwassenen).
-
Kon u meebeslissen over de behandeling? (score 98% volwassenen).
-
Kon u de hulpverlener voldoende vertrouwen? (100% jeugdigen en ouders).